بعضی از سبک‌های دکوراسیون هستند که استفاده از آن‌ها جذابیت خاصی به مکان مورد نظر می‌دهد. به طورقطع دکوراسیون روستیک یکی از همین سبک‌هاست. این نوع دکوراسیون با به‌کار گرفتن اجزای طبیعت مانند سنگ و چوب به اجرا در می‌آید و به همین دلیل، زیبایی منحصربه‌فردی را به ارمغان می‌آورد. به طورکلی این سبک از […]

برتری سبک دکوراسیون روستیک نسب به سایر سبک ها

بعضی از سبک‌های دکوراسیون هستند که استفاده از آن‌ها جذابیت خاصی به مکان مورد نظر می‌دهد. به طورقطع دکوراسیون روستیک یکی از همین سبک‌هاست.

این نوع دکوراسیون با به‌کار گرفتن اجزای طبیعت مانند سنگ و چوب به اجرا در می‌آید و به همین دلیل، زیبایی منحصربه‌فردی را به ارمغان می‌آورد. به طورکلی این سبک از دکوراسیون سادگی و روستایی بودن را نشان می‌دهد که برای ایجاد آن اکثراً از چوب جنگل استفاده می‌شود که از جمله موارد مدنظر می‌توان به میز و کتابخانه چوبی اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم درباره‌ی حال و هوای سبک دکوراسیون روستیک صحبت کنیم.

چرا باید از دکوراسیون سبک روستیک استفاده کرد؟

این سبک دکوراسیون را می‌توان به صورت دست‌سازه‌ی هنر روستائیان نیز در نظر گرفت. در واقع چیدمان خانه، محل کار، کافی شاپ و … با استفاده از سنگ یا چوب جنگلی به خوبی می‌تواند مکان مورد نظر را از هرگونه تجملات دور کند. به طورکلی استفاده از دکوراسیون روستیک به دلایل زیر خواهد بود:

  • آزادی عمل در انتخاب

انتخاب دکوراسیون روستیک، آزادی عمل مناسبی را به افراد برای درگیر کردن دیگر سبک‌ها می‌دهد. در واقع این سبک جذاب، از تضادها و کنتراست‌های مناسبی برخوردار است که در کنار استفاده از دیگر سبک‌های دکوراسیون، زیبایی وصف‌ناپذیری را ایجاد می‌کند.

  • نور کافی

از مهم‌ترین ویژگی‌های سبک دکوراسیون روستیک در نظر گرفته شدن نور طبیعی مناسب است. در واقع افرادی که علاقه‌مند به نور جذاب و طبیعی هستند استفاده از این سبک را در دستور کارشان قرار می‌دهند چرا که با وجود پنجره‌های بزرگ و کوچک، به راحتی قابل دسترسی خواهد بود.

  • شیک بودن فضا

دکوراسیون روستیک به طور قابل‌توجهی فضا را زیباتر خواهد کرد. در واقع به‌کارگیری وسایل چوبی مانند میز چوبی و حتی کتابخانه چوبی بر جذابیت فضا کمک زیادی خواهد کرد. به طورکلی در نظر گرفتن موارد عنوان شده احساس دنج بودن منزل یا دیگر موقعیت‌ها را فراهم می‌کند.

اجزای دکوراسیون در سبک روستیک

هرکدام از اجزای سبک دکوراسیون روستیک دارای ویژگی‌های و جزئیات خاص خودشان هستند که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • مبلمان در دکوراسیون سبک روستیک

برای در نظر گرفتن مبلمان در این سبک، معمولاً از چوب یا سنگ استفاده می‌شود. البته به‌کارگیری از دیگر مصالح مانند خیزران، پنبه، پشم و مواردی از این دست نیز می‌تواند به زیبایی مبلمان بیفزاید. ضمناً گفتنی است که پارچه‌ی طبیعی مبلمان در دکوراسیون روستیک کیفیت مبلمان را نیز افزایش می‌دهد.

  • شومنیه در سبک دکوراسیون روستیک

امروزه شومینه‌ها در سبک‌های مختلفی وجود دارند که هرکدام زیبایی‌های خاص خودشان را داشته و به تنهایی می‌توانند یک موقعیت مانند منزل را از لحاظ جذابیت، بهبود ببخشند. اما نوع شومینه‌های سبک روستیک حال و هوای بهتری دارند چرا که حس و حال طبیعت را منتقل می‌کنند. در کنار این مورد شومینه‌های سنگی نیز جذابیت خاصی دارند که بنا به سلیقه‌ی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • پنل‌های دیواری و دیوارکوب های چوبی در سبک روستیک

بهترین پنل‌هایی که در دکوراسیون روستیک می‌توانند موقعیت مدنظر را جذاب‌تر کنند، مواردی هستند که حس زبری و خشن بودن چوب را انتقال می‌دهند. بسیاری از افراد برای در نظر گرفتن دکوراسیون روستیک به پنل‌های دیواری اهمیت نمی‌دهند و این ممکن است بزرگ‌ترین اشتباه این افراد برای ایجاد یک دکوراسیون جذاب باشد. بنابراین از عملکرد پررنگ دیوارکوب در این سبک به راحتی عبور نکنید. ضمناً بهترین رنگ برای دیوارهای این سبک از دکوراسیون، رنگ سفید است که با تزئین دیوار شرایط ویژه‌ای را رقم خواهد زد.

دکوراسیون روستیک

  • سقف‌های چوبی در دکوراسیون روستیک

در نظر گرفتن سقف در سبک روستیک می‌تواند به شکل ضربدری با الوارهای موازی باشد. این کار زیبایی بسزایی را برای سبک دکوراسیون روستیک به ارمغان می‌آورد. درواقع انتخاب این مورد نمای طبیعی جذابی را به محیط می‌دهد. به طورکلی اگرچه برای سقف در این سبک دکوراسیون، انتخاب دیگری نیز وجود دارد اما شاید مورد عنوان شده، بهترین انتخاب برای بهبود ظاهری موقعیت باشد.

رنگ‌های مناسب در دکوراسیون سبک روستیک

بیشترین رنگ‌هایی که در این سبک به‌کار گرفته می‌شوند، رنگ‌های طبیعی هستند. البته گاهاً رنگ‌های خنثی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند که در هر دو وضعیت زیبایی خاصی به مکان های مختلف مانند منازل می‌دهد. با این حال با توجه به سلیقه‌ی افراد ممکن است در بعضی از دکوراسیون‌های روستیک، رنگ‌های تند نیز دیده شود. به طورکلی رنگ سبز، طوسی و البته قهوه‌ای بیشترین استفاده را در سبک دکوراسیون روستیک دارند.

استفاده از پارچه در سبک روستیک

این سبک دکوراسیون، یک سبک روستایی محسوب می‌شود. در واقع پارچه نیز در این سبک با حال و هوای زندگی روستائیان تعیین شده که به‌عبارتی می‌توان به پارچه‌های پشمی قهوه‌ای که کاربردشان در زمستان‌ها است اشاره کرد. در کنار این مورد در تابستان‌ها نیز از پارچه‌های توری مانند سفید رنگ که ضخامت خاصی هم ندارند، استفاده می‌شود که حال و هوای خنک را به محیط وارد می‌کند.

نقش دکوریجات در سبک روستیک

برای این‌که دکوراسیون روستیک به بهترین شکل ممکن در نظر گرفته شود، باید به دکوریجات آن نیز توجه ویژه‌ای شود. در واقع استفاده از دستگیره‌های قدیمی (فلزی حکاکی شده)، شیرآلات سنتی در موقعیت‌هایی مانند سرویس‌بهداشتی و استفاده از انواع ظروف سفالی یا حتی لوازمی مانند گلدان دست‌ساز به خوبی می‌توانند دکوراسیون روستیک را بیش از پیش جذاب کنند. بنابراین برای ترتیب دادن چنین سبکی حتماً از این موارد نیز استفاده کنید. ضمناً به‌کارگیری از سنگ نیز برای به تعادل رساندن و بهبود فضای منزل یا هر مکان دیگر ضروری به نظر می‌رسد. به طورکلی بخشی از دیزاین منزل را می‌توان با استفاده از سنگ‌های جذاب، در کنار یا بالای شومینه و یا حتی دیگر مکان‌ها جذاب‌تر کرد.

دکوراسیون روستیک

سبک روستیک برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

با توجه به اهمیت انتخاب سبک روستیک برای زیباسازی بهتر محیط، شاید این سوال برایتان پیش آمده است که از این سبک برای چه مکان‌هایی می‌توان استفاده کرد که در پاسخ باید عرض کنیم که در هر موقعیت مکانی که امکان در نظر گرفتن چنین سبکی باشد، بدون توجه به دیگر مسائل، سبک روستیک قابل اجرا خواهد بود که از جمله می‌توان به موقعیت‌هایی مانند خانه های مدرن و آپارتمان ها، کلبه ها و ویلاها، رستوران، آتلیه، کافی‌شاپ، فست‌فود، فضای اداره‌ها و مواردی از این دست اشاره کرد.

اجرای دکوراسیون روستیک

دکوراسیون روستیک برای موقعیت‌های مختلف قابل انتخاب است. اجرای کار سبک روستیک باید توسط یک تیم متخصص انجام شود که در ادامه به یکی از بهترین‌ها در این زمینه اشاره خواهیم کرد. همان‌طور که می‌دانید برای اجرای یک سبک دکوراسیون روستیک باید به موارد مختلفی توجه کرد که نیازمند افراد متخصص است. یکی از مجموعه هایی که به صورت تخصصی در زمینه دکوراسیون روستیک فعالیت می کند، دکوراسیون روستیک لومه می باشد. این تیم متخصص سبک روستیک را در محل مورد نظر شما اجرا خواهند کرد و تجربه پیاده سازی دکوراسیون روستیک در منزل، محل کار، ساخت کافی شاپ روستیک و همینطور ویلای روستیک را در نمونه کارهای خود دارد.

خرید وسایل روستیک

در صورتی که نیاز به اجرای دکوراسیون روستیک نداشته باشید می توانید وسایلی نظیر میز چوبی، کتابخانه، بوفه، کنسول، مبلمان و سایر وسایل و اکسسوری های مورد نیاز خود را به صورت سفارشی به سبک روستیک از این مجموعه درخواست کنید. این مجموعه سال هاست که در این زمینه در حال فعالیت است و علاوه بر شوروم واقع در کارخانه، در سایت ها و شبکه های اجتماعی نمونه کارهای خود را به نمایش گذاشته است. برای کسب اطلاعات بیشتر با این مجموعه تماس حاصل فرمایید و از سایت https://www.lume.ir بازدید فرمایید.