وزیر گردشگری و میراث فرهنگی گفت: دولت سیزدهم با تدبیر و شجاعت و تشخیص همه ضرورت ها و با استفاده از اهمیت گردشگری به دنبال ایجاد ویزایی ویژه برای گردشگران است.  عزت‌الله ضرغامی وزیر گردشگری و میراث فرهنگی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: در جلسه امروز دولت پیشنهاد وزارت میراث […]

وزیر گردشگری و میراث فرهنگی گفت: دولت سیزدهم با تدبیر و شجاعت و تشخیص همه ضرورت ها و با استفاده از اهمیت گردشگری به دنبال ایجاد ویزایی ویژه برای گردشگران است.

 عزت‌الله ضرغامی وزیر گردشگری و میراث فرهنگی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: در جلسه امروز دولت پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی برای لغو روادید با ۳۲ کشور به تصویب رسید و این لغو روادید در مرحله اول است و پیشنهاد ما ۶۰ کشور بوده است.

وی این‌باره افزود: کشورهای بحرین، عربستان، امارات، روسیه، قطر، موریتانی، لبنان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، تانزانیا، اندونزی، ژاپن، سنگاپور، مالزی، برزیل، کوبا، ونزوئلا، صربستان، بلاروس و کرواسی از جمله‌ی این کشورها هستند.

وزیر گردشگری بیان کرد: دولت تصمیم دارد درهای کشور را به‌روی دنیا باز کند. با این اقدام با ایران‌هراسی و بسیاری از ترفندهای جبهه استکبار مقابله می‌شود.

ضرغامی در ادامه گفت: اتحادیه اروپا با ویزای شینگن یک یکپارچگی در حوزه ارتباطات و گردشگری ایجاد کرده است؛ اخیرا کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز یک چنین ویزایی برای خود تعریف کردند.

وی افزود: دولت سیزدهم با تدبیر و شجاعت و تشخیص همه ضرورت‌ها و با استفاده از اهمیت گردشگری به این موضوع توجه می‌کند.

وزیر گردشگری عنوان کرد: اعتقاد ما این است که گردشگری حق همه مردم دنیاست و ایران دیدنی‌ترین کشور برای گردشگران است.

  • منبع خبر : تسنیم