خرید و فروش فیش‌های عمره مفرده یکی از پرسش‌های روزهای اخیر افرادی است که تمایل به تشرف به این سفر معنوی یا تمایل به فروش فیش‌های خود را دارند.

از ۲۲ آذرماه ثبت‌نام از متقاضیانی که در سال ۱۳۸۷ نزد بانک‌های ملی و ملت ودیعه‌گذاری کرده‌ بودند، برای اعزام به عمره مفرده آغاز شد تا پس از ۸ سال زائران ایرانی بتوانند برای زیارت عمره راهی سرزمین وحی شوند.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته همه دارندگان فیش عمره در سال ۸۷ و قبل از آن می‌توانند برای تشرف به عمره نسبت به ثبت‌‌نام اقدام کنند اما در این بین افرادی هستند که به هر دلیلی قصد فروش فیش‌های خود را دارند و افراد دیگری تمایل به خرید فیش‌های ثبت‌نام برای تشرف به عمره را دارند.

غلامرضا رضایی؛ معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره خرید و فروش کارت‌های ثبت‌نامی (فیش عمره) به خبرنگار تسنیم گفت: این امر در ۲ هزار و ۶۰۰ دفتر خدمات زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت که در سراسر کشور وجود دارد انجام می‌شود.

وی افزود: بسیاری افراد تمایل به دریافت فیش عمره و برخی دیگر به دلایل شخصی قصد واگذاری آن را دارند که هر دو طرف می‌توانند این اقدام را در دفاتر مذکور انجام دهند؛  آدرس و تلفن دفاتر زیارتی در سامانه جامع کارگزاران وجود دارد.

اعزام زائران تا ۱۰ اسفندماه و پیش از ماه مبارک رمضان ادامه دارد و در این مدت ۷۰ هزار نفر را در قالب ۵۷۰ کاروان اعزام خواهند شد. مدت سفر نیز ۱۰ روز است که ۵ روز آن در مکه و ۵ روز دیگر در مدینه منوره سپری خواهد شد.

در عمره امسال ۱۰ گروه قیمتی تعیین شده که نسبت به کیفیت هتل متغیر است؛ کمترین قیمت با همه خدمات ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و بیشترین قیمت با همه خدمات ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

  • منبع خبر : تسنیم