بحث نفت بشکه ای ۲۰۰ دلاری در حالی مطرح است که نفت بشکه ای صد دلار حتی برای متقاضیان و خریداران این طلای سیاه بسیار مشکل آفرین خواهد بود. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عمان یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفت با انتقاد از بلندپروازی های آژانس بین المللی انرژی مبنی بر توقف پروژه های جدید تولید […]

نفت ۲۰۰ دلاری در راه است؟

بحث نفت بشکه ای ۲۰۰ دلاری در حالی مطرح است که نفت بشکه ای صد دلار حتی برای متقاضیان و خریداران این طلای سیاه بسیار مشکل آفرین خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عمان یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفت با انتقاد از بلندپروازی های آژانس بین المللی انرژی مبنی بر توقف پروژه های جدید تولید سوخت های فسیلی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی گفت " قیمت نفت خام ممکن است در پی این سیاست ها به بشکه ای ۲۰۰ دلار برسد."

جزئیات بیشتر در:

نفت صد دلاری در راه است/ چرا قیمت نفت در بازارهای جهانی صعودی شد؟
پیش‌بینی نفت ۲۰۰ دلاری در سال ۲۰۵۰/نفت ایران چه زمانی به بازارهای جهانی بار می‌گردد؟

پیش‌بینی نفت ۲۰۰ دلاری در سال ۲۰۵۰/نفت ایران چه زمانی به بازارهای جهانی بار می‌گردد؟

آژانس بین المللی انرژی در ماه مه خواستار توقف سرمایه گذاری جدید در استخراج نفت، گاز و زغال سنگ شد تا احتمال مهار افزایش دمای جهان به وجود آید.

اما محمد الرمحی، وزیر انرژی عمان، درواکنش سیاست های آژانس بین المللی انرژی گفت که چنین "توصیه های یکجانبه ای" مفید نخواهد بود؛ وی در کنفرانسی که مشترک عمان و آژانس بین المللی انرژی که در زمینه انتقال انرژی در خاورمیانه و شمال آفریقا برگزار شده بود؛ گفت:" توصیه های آزانس بین المللی انرژی در خصوص توقف سرمایه گذاری های جدید در حوزه نفت بسیار خطرناک است."

وزیر انرژی عمان در ادامه صحبت های خود گفت اگر سرمایه گذاری خود را به طور ناگهانی در صنعت سوخت های فسیلی متوقف کنیم تقاضا برای این طلای سیاه بالا می رود و گرسنگی انرژی ایجاد می شود که تنها منجر به افزایش پی در پی قیمت نفت می شود و سناریوهای نفت صد دلاری در کوتاه مدت و نفت ۲۰۰ دلاری در بلند مدت را محقق خواهد کرد.

الرمحی در ادامه افزود اینکه بنشینیم و در خصوص کارایی انرژی های خورشیدی و تجدیدپذیر صحبت کنید کار ساده ای است اما نباید فراموش کنیم که یک سوم جمعیت جهان از کمبود انرژی رنج می برند. به نظر می رسد انتقاد زیر انرژی عربستان علیه فاتح بیرول، رئیس آژانس بین المللی انرژی است که از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا خواسته است تا انرژی های تجدیدپذیر را توسعه دهند.

برخی معامله گران بازار نفت نیز معتقدند قیمت نفت می تواند تا پایان سال آینده به ۲۰۰ دلار در هر بشکه برسد زیرا بحران انرژی در اروپا و آسیا با آمدن فصل سرما تشدید خواهد شد.

در ماه های اخیر شرط بندی بر روی نفت سه رقمی افزایش یافته است که اگر قیمت نفت در سال آینده به بالاترین سطح خود برسدمعامله گران از این گزینه سود خواهند برد.

گفتنی است که در اوایل ماه جاری ، یکی از بانک های اصلی ژاپن، گروه مالی Mitsubishi UFJ (MUFG) اعلام کرد که قیمت نفت خام برنت تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۶۴ دلار در هر بشکه کاهش می یابد و در مقابل آن بانک آمریکا اعلام کرد که اگر زمستانی سردتر از حد معمول داشته باشیم قیمت نفت در ۶ ماه آینده به ۱۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید که می تواند مهمترین محرک بازارهای جهانی انرژی در ماه های آینده باشد.

۲۲۳۲۲۷