فارس نوشت: رئیس شورای تامین دام کشور گفت: آگهی استخدام چوپان در ارمنستان تنها در ایران نبوده بلکه در کشورهای عربی انتشار وسیع داشته و اینها درحقیقت کارشناسان حوزه پرورش و تجارت دام هستند. از چند روز پیش خبر استخدام چوپان ایران در ارمنستان در فضای مجازی دست به دست می‌شود و برای بسیاری سؤال […]

اعلام جزئیات استخدام چوپان در ارمنستان

فارس نوشت: رئیس شورای تامین دام کشور گفت: آگهی استخدام چوپان در ارمنستان تنها در ایران نبوده بلکه در کشورهای عربی انتشار وسیع داشته و اینها درحقیقت کارشناسان حوزه پرورش و تجارت دام هستند.

از چند روز پیش خبر استخدام چوپان ایران در ارمنستان در فضای مجازی دست به دست می‌شود و برای بسیاری سؤال است که این چه نوع استخدامی است و چرا باید چوپان از ایران به ارمنستان برود؟ مسأله دوم اینکه گفته می‌شود این چوپان‌ها باید به زبان عربی باید مسلط شوند و این سؤال دیگری را در ذهن مخاطبان ایجاد کرده است.

منصور پوریان رئیس شورای تامین دام کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: اولا این آگهی فقط در ایران توزیع نشده بلکه در کشورهای همجوار و همسایه نیز چنین آگهی وجود دارد و تقریبا از اکثر کشورهای منطقه چنین درخواستی شده است.

پوریان همچنین گفت: واژه‌ چوپان به همان معنایی که در کشور ما رایج است، به کار برده نمی‌شود بلکه منظور کارشناسان و متخصصان امور دام هستند که به تجارت و هم امور پرورش دام آشنایی کامل داشته باشند.

رئیس شورای تامین دام کشور در پاسخ به این سؤال که چرا نوشته شده مسلط به زبان عربی باشند، گفت: بیشتر مشتریان دام ارمنستان کشورهای عربی هستند، بنابراین باید به زبان عربی مسلط باشند تا بتوانند با مشتریان که عمدتا عربی هستند ارتباط برقرار کنند.

جزئیات استخدام چوپان در ارمنستان/ آگهی تنها در ایران پخش نشده است

به گفته این مسئول این آگهی در استان‌های آذربایجان غربی و خوزستان توزیع شده و اعلام شده است به چوپانانی که به زبان عربی مسلط هستند ۵۰۰ دلار و اگر مسلط نباشند ۴۰۰ دلار پرداخت می‌شود.

پوریان درباره دلایل این اقدام از سوی ارمنستان گفت: این کشور مزیت بسیار خوبی در پرورش دام دارد به علاوه برای جام جهانی قطر هم برنامه‌هایی دارد،‌ قصد دارد صادرات دام سبک را به یک میلیون راس افزایش دهد و بازار کشورهای عربی را فرصت بسیار مناسبی می‌داند، این کشورها به بره‌های سبک و کوچک علاقه زیادی دارند.

وی همچنین گفت: قطر نیز در ارمنستان از یک سال پیش سرمایه داری در پرورش دام داشته و به همین منظور تقاضا برای پرورش و نگهداری در ارمنستان بیشتر شده است و این دلیل دیگری برای استخدام چوپان مسلط به زبان عربی است.

رئیس شورای تامین دام کشور در پایان تصریح کرد: فرصت صادرات دام در کشور ما وجود داشت اما از سال ۹۷ تاکنون به دلیل ممنوعیتی که اعمال شده این فرصت‌ها را از دست داده‌ایم.

۲۲۳۲۲۷