مشکلات برقی لباسشویی از مسائل بسیار مهمی هستند که بدون از دست دادن زمان باید توسط تعمیرکار متخصص بررسی و برطرف شود. چون اشکال در سیم پیچی داخلی و سیستم برق رسانی به قطعات مختلف در نهایت می تواند منجر به سوختن موتور و از کار افتادن کامل لباسشویی شود. در ادامه به چند مورد […]

مشکلات برقی لباسشویی از مسائل بسیار مهمی هستند که بدون از دست دادن زمان باید توسط تعمیرکار متخصص بررسی و برطرف شود. چون اشکال در سیم پیچی داخلی و سیستم برق رسانی به قطعات مختلف در نهایت می تواند منجر به سوختن موتور و از کار افتادن کامل لباسشویی شود. در ادامه به چند مورد از مهم ترین مشکلات برقی ماشین لباسشویی و نحوه رفع آنها اشاره خواهیم داشت.

خرابی برد الکتریکی؛ مهم ترین مشکلات برقی لباسشویی

برد الکتریکی از مهم ترین و اصلی ترین قطعات داخل لباسشویی است که مانند مغز انسان به سایر بخش ها فرمان های مختلف را ارسال می کند. بر روی این قطعه مدارهای الکتریکی و خازن و غیره وجود دارد. به دلایل مختلف از جمله نوسانات شدید برق در نهایت می تواند منجر به خرابی این قطعه شود. تعمیر لباسشویی در این شرایط باید توسط تعمیرکار باتجربه انجام شود. چون برای بررسی و تعمیر آن تعمیرکار باید اطلاعات کافی در زمینه برق و الکترونیک داشته باشد.

سوختن خازن

از دیگر قطعات بسیار مهم در ماشیم های لباسشویی می توان به خازن اشاره کرد. با خراب شدن این قطعه به مرور دیگ لباسشویی با سرعت ایده آل نمیچرخد و ممکن است به طور کامل متوقف شود. علاوه براین، فیوز به طور مداوم بپرد و عملکرد دستگاه مختل شود. عدم توجه به این مساله در نهایت باعث سوختن موتور میشود که هزینه بسیار هنگفتی را برایتان به همراه خواهد داشت.

خازن قیمت زیادی ندارد و اگر از روی علائم خرابی آن نسبت به تعویض سریع این قطعه اقدام شود، می توان از سوختن موتور جلوگیری کرد. در آموزش تعمیر ماشین لباسشویی به این قطعه اشاره شده و نحوه تعویض آن به تعمیرکار آموزش داده میشود.

خازن های لباسشویی دارای دو نوع کلی خازن پارازیت گیر و خازن راه انداز هستند. نوع پارازیت گیر این خازن ها از ایجاد پارازیت و جرقه زیاد در موتور دستگاه جلوگیری می کند. نوع راه انداز و استارتر انرژی مورد نیاز برای استارت و شروع فعالیت موتور را تامین می کند. هر دو نوع این خازن ها اهمیت بسیار زیادی دارند و بعد از تخلیه انرژی باید تست و تعویض آنها توسط تعمیرکار انجام شود.

بوی سوختگی از لباسشویی

در برخی از مواقع ممکن است در حین روشن بودن لباسشویی بوی سوختگی از آن به مشام برسد. دلایل بسیار زیادی برای ایجاد این بو وجود دارد که مهم ترین آن، اشکال در سیم پیچی داخلی قطعات دستگاه است. ممکن است به دلایل مختلف سیم پیچی داخلی مشکل پیدا کند و به دلیل گرم شدن زیاد قطعات بوی سوختگی ایجاد شود.

در این شرایط بهترین کار خاموش کردن دستگاه و تماس با شرکت تعمیرکار لباسشویی است. چون ممکن است این بو از سوختگی سیم پیچی داخلی موتور باشد که به شدت خطرناک است.

برق داشتن بدنه لباسشویی

ماشین های لباسشویی دارای سیم پیچی داخلی بسیار قوی هستند و روکش های به کار رفته در کابل ها همگی عایق است. علاوه براین، لباسشویی در زمان نصب به سیم ارت متصل میشود تا الکتریسیته ساکن به دستگاه آسیب وارد نکند. علیرغم رعایت تمام این موارد ممکن است بدنه لباسشویی برق داشته باشد. این برق حتی اگر ضعیف باشد، نباید به آن بی توجه بود.

یکی از مشکلات برقی ماشین لباسشویی، برق داشتن بدنه آن است. چند دلیل مهم برای این مساله وجود دارد که یکی از آنها، اشکال در سیم پیچی داخلی است. ممکن است روکش سیم پیچی داخلی آسیب دیده باشد و سیم به بدنه لباسشویی برخورد کند و باعث برق دار شدن آن شود. در صورت مواجه شدن با این شرایط حتما با تعمیرکار تماس بگیرید تا از بروز خسارت های جانی و مالی جلوگیری شود.

خاموش شدن ناگهانی لباسشویی در حین کار

ماشین لباسشویی برای روشن بودن نیاز به برق دارد و در این مساله جای شک نیست، اما علیرغم وصل بودن برق ساختمان ممکن است دستگاه خاموش شود. دلایل بسیار زیادی برای بروز این مشکل وجود دارد که مهم ترین آنها، مشکلات برقی ماشین لباسشویی است. اگر سیم پیچی داخلی اختلال داشته باشد، به محض گرم شدن قطعه موتور متوقف می شود.

در برخی از مواقع ممکن است اشکال در برد الکتریکی باشد که به دلیل نوسانات برق و غیره آسیب دیده است. برد معیوب به اشتباه فرمان توقف را به موتور ارسال می کند، بدون اینکه برنامه شستشو به اتمام رسیده باشد.

ضعیف شدن موتور لباسشویی

یکی دیگر از مشکلات برقی ماشین لباسشویی ضعیف بودن یا سوختن کامل موتور است. نوسانات برق و استفاده نکردن از محافظ به شدت به موتور و سیم پیچی داخلی آن آسیب وارد می کند. به مرور این مشکل باعث ضعیف شدن موتور و سوختن آن خواهد شد.

با ضعیف شدن موتور لباسشویی، شستشو بدرستی انجام نشده و خشک کن نیز درست عمل نمی کنند. پیشنهاد می کنیم به محض مشاهده نشانه هایی از قبیل کند شدن سرعت چرخش دیگ لباسشویی، انتشار صدای وزوز، شستشوی کثیف لباس ها و توقف های ناگهانی دستگاه با تعمیرکار تماس بگیرید.

مشکلات برقی و روشن نشدن ماشین لباسشویی

اصلی ترین نیروی مورد نیاز برای ماشین لباسشویی بدون شک برق است و بدون آن دستگاه روشن نمی شود. یکی از مشکلات برقی لباسشویی، روشن نشدن دستگاه است. ممکن است بعد از اینکه دو شاخه را به پریز متصل می کنید، چراغ های روی پنل روشن نشوند. در این صورت یکی از دلایل آن اشکال در برق رسانی به قطعات داخلی است.

کابل برق و دو شاخه باید به طور دقیق در این شرایط بررسی شود. اگر این قطعات سالم هستند، تعمیرکار باید برد الکتریکی را بررسی کند تا از سالم بودن آن مطمئن شود.

کار نکردن ماشین لباسشویی

در برخی از مواقع ممکن است ماشین لباسشویی بعد از اینکه به برق متصل شد روشن شود، اما کار نکند. یعنی با انتخاب برنامه های شستشو موتور شروع به کار نمی کند. اگر موتور سالم باشد، به احتمال بسیار زیاد اشکال در برد الکتریکی است. برد الکتریکی اگر خراب شود نمی تواند فرمان روشن شدن را برای موتور و سایر قطعات ارسال کند. در نتیجه آبگیری انجام نشده و شستشو، آبکشی و خشک کن فعال نخواهد شد.

رفع مشکلات برقی لباسشویی

رفع خرابی های مرتبط با سیستم برقی لباسشویی نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد، چون هرگونه اشتباه در روند تعمیر باعث خسارت های هنگفت خواهد شد. تیم تکنوپشتیبان در تمام مناطق تهران آماده بررسی، عیب یابی و رفع مشکلات برقی انواع ماشین های لباسشویی یک قلو و دوقلو است. این مجموعه دارای مجموعه گسترده ای از تعمیرکاران بوده و در کوتاه ترین زمان به محل اعزام خواهد شد.