زمانی که قصد خرید یک تلویزیون جدید را دارید، ملاک‌های زیادی برای انتخاب خواهید داشت. از برندهای مختلف گرفته، تا ابعاد صفحه نمایش و… هر کدام یک شاخصۀ مهم برای شما محسوب می‌شوند. در این میان، برخی از تلویزیون‌ها با نام تلویزیون‌های ماهواره‌ دار نیز وجود دارند که ممکن است علاقه‌مند به خرید آن‌ها شوید. […]

زمانی که قصد خرید یک تلویزیون جدید را دارید، ملاک‌های زیادی برای انتخاب خواهید داشت. از برندهای مختلف گرفته، تا ابعاد صفحه نمایش و… هر کدام یک شاخصۀ مهم برای شما محسوب می‌شوند. در این میان، برخی از تلویزیون‌ها با نام تلویزیون‌های ماهواره‌ دار نیز وجود دارند که ممکن است علاقه‌مند به خرید آن‌ها شوید. آیا تلویزیون رسیوردار ال جی دارید اما روش سرچ کردن شبکه‌های ماهواره‌ای را با آن نمی‌دانید؟

نصب ماهواره روی تلویزیون رسیوردار ال جی

برای دسترسی به این شبکه‌ها، شما کافیست تنظیمات مربوط به مدل تلویزیون خود را انجام دهید. راه اندازی رسیور تلویزیون ال جی و انجام تنظیمات آن کار سختی نبوده و در چند دقیقه قابل انجام است. ما در این مطلب تصمیم داریم نحوه تنظیم رسیور تلویزیون ال جی را به شما آموزش داده، و راه اندازی هرکدام از مدل های مختلف این تلویزیون و ماهواره‌های داخلی آن ها را توضیح دهیم. گفتنی است که سایت service-lg.ir به عنوان یکی از نمایندگی‌های برتر ایران در حوزه تعمیرات، کمک شایاین به نوشتن این محتوا تخصصی کرده است.

آموزش راه اندازی تلویزیون رسیوردار ال جی

بعد خرید تلویزیون هوشمند لازم است آن را به صورت دستی تنظیم کنید. بعد انجام این کار نوبت به راه اندازی ماهواره تلویزیون ال جی میشوید. این نکته را فراموش نکنید اگر اولین بار است به طور مستقیم از تلویزیون هوشمند خود استفاده میکنید، لازم است ابتدا تنظیمات آن را به صورت دستی انجام دهید در غیر این صورت کافیست وارد تنظیمات دستگاه خود شده و رسیور را فعال کنید.

نحوه تنظیم کانال ها در تلویزیون الجی

اکنون جهت انجام تنظیمات مربوط به نحوه تنظیم کانال ها داخل تلویزیون ال جی برای دریافت تلویزیون دیجیتالی، تنظیم ماهواره تلویزیون ال جی رسیور دار کابلی و یا ماهواره ای باید وارد تنظیمات مربوط به آن قسمت شوید و بعد از آن تمام مقادیر را تنظیم کنید. یعنی باید وارد قسمت countryشوید.‌ سپس لیستی برای شما نمایان می‌شود که وضعیت فعلی را می توانید برگزینید. سپس جهت تکمیل آن باید روی کلمه “خروج” فشار دهید. اگر از طرفداران تلویزیون های دیجیتالی ال جی هستید اما تلویزیون شما نیاز به تعمیر دارد، با تماس گرفتن با کارشناسان مرکز تعمیرات الجی می‌توانید تمام ایرادات مربوطه مانند نگرفتن شبکه یاهست، حل نمایید.

نحوه تنظیم ماهواره یاهست در تلویزیون ال جی رسیور دار

نحوه مرتب کردن کانال‌های تلویزیون ماهواره‌ دار با استفاده از کنترل

در پایان می‌توانید کانال‌های دریافتی را مرتب کنید. برای این‌کار، دکمه Home را روی کنترل انتخاب کنید و وارد تنظیمات شوید. مانند مراحل قبلی، پس از وارد‌شدن به بخش تنظیم کانال‌ها، ویرایش فهرست را انتخاب کنید. در این مرحله می‌توانید تمامی کانال‌ها را به‌صورت دستی مرتب و به موقعیت جدید منتقل کنید.

این تنظیمات، در تلویزیون‌های مختلف، روند مشابهی دارند و تنها ممکن است نام برخی از گزینه‌ها اندکی تفاوت داشته باشند. در نظر داشته باشید که طبق موارد گفته شده از پژوهشگران service-lg.ir برخی از تلویزیون‌ها، درگاه آنتن و ماهواره جداگانه دارند که در این‌صورت باید در مراحل گفته‌شده، به‌جای آنتن، گزینه ماهواره را انتخاب کنید.

تنظیم دستی کانال های تلویزیون الجی

در حالت دستی به شما توصیه می‌کنیم درصورت تغییر پارامترهای ماهواره و تنظیمات استاندارد ارائه شده توسط سازنده با هر نوع گزینه اتصالی، پیکر بندی را به صورت کامل به انجام برسانید.

  • در مرحله اول وارد بخش “تنظیمات ماهواره” در “منوی اصلی” تلویزیون شوید.
  • بعد از ان وارد قسمت کانال یابی دستی شوید. سپس در مرحله بعد به صورت دستی جستجو برای پارامترهای وارد شده شروع می شود. بعد از آن باید سیگنالی که مربوط به کانالهای مورد نظرتان است را در یکی از قسمت های VHF CH یا CHF CH به صورت دستی وارد نمایید.
  • سپس باید گزینه Add یا Update را فشار دهید و در این صورت کانال ها اضافه می شوند. بعد از آنکه شبکه‌ها دریافت شدند به تعدادی کد نیاز پیدا خواهید کرد، در صورتی که کد ها را در دسترس نداشتید می توانید از طریق صدا و سیمای محلی خود کدها را دریافت کنید.

نحوه تنظیم کانال های تلویزیون ماهواره دار

نکات تکمیلی در ارتباط با گیرنده ماهواره

انتخاب کشور و زبان

قبل هر چیز باید زبان و کشور خود را در تلویزیون ال جی مشخص کنید. برای این کار وارد تنظیمات شده سپس در گزینه اول محل زندگی و در گزینه دوم زبان تنظیمات را انتخاب کنید.

انتخاب شبکه وای فای و اتصال

شبکه وای فای خود را انتخاب کرده و رمز عبور را وارد کنید. اگر دوست ندارید در حال حاضر به اینترنت وصل شوید، از گزینه skype استفاده کنید.

انتخاب روش نصب تلویزیون رسیوردار ال جی

اگر قصد دارید تلویزیون خود را روی کابینت، زمین یا مبلمان منزلتان نصب کنید، گزینه Stand به معنای ایستاده را انتخاب کنید اما اگر تلویزیون ال جی شما روی دیوار نصب شده، گزینه Wall mount به معنای پایه دیوار را انتخاب کنید.

انتخاب نحوه دریافت کانال

در این مرحله نوبت به نحوه دریافت کانال میرسد. اگر قصد دارید از شبکههای خارجی استفاده کنید، باید گزینه ماهواره را انتخاب کنید.

اگر ماهواره کار نمیکرد به کدام نمایندگی تعمیرات تلویزیون مراجعه کنیم؟

برای تعمیر تلویزیون الجی در مجموعه service-lg.ir هیچ کار سختی در پیش ندارید. تنها کافیست با شماره تماس تعمیر تلویزیون الجی متناسب با محل سکونت خود تماس بگیرید و پس از صحبت با کارشناسان ما، ثبت درخواست تعمیرات خود را انجام دهید. مجموعه ما با بیش از ۲۰ سال تجربه در امر تعمیرات تلویزیون ال جی شامل تلویزیون‌های الجی قدیمی و انواع LED و LCD جدید، پیشتاز در این عرصه می‌باشد.

تعمیرات تلویزیون ال جی شماره تماس
دفتر مرکزی ۰۲۱-۶۶۰۹۷۸۵۱
مرکز تعمیر تلویزیون الجی ۰۲۱-۶۶۰۹۷۸۵۹
دفتر شرق تعمیر تلویزیون ال جی ۰۲۱-۷۷۹۷۸۱۳۵
مرکز تعمیرات تلویزیون ال جی در غرب ۰۲۱-۴۴۱۵۳۱۸۶
شعبه جنوب تعمیر تلویزیون ال جی ۰۲۱-۵۵۳۰۰۵۶۸
دفتر شمال تعمیرات ۰۲۱-۲۶۷۲۱۴۴۳
شعبه هفت تیر تلویزیون LG ۰۲۱-۸۸۸۳۶۱۰۲
اسلامشهر و رباط کریم ۰۲۱-۵۶۷۴۶۶۰۲